Uppdrag avklarat..


Moa kom till mig och sa..Jag har messat mamma o frågat om vi får åka till affären och köpa ”Slush”. Vad nu detta kan vara..Loke-MoaMamma hade svarat javisst får du det,om farfar vill..Gissa vem som kom och sa ”Snälla vi kan väl”…Loke stannar hemma,Moa frågade vad han ville ha för smaker..Hörde att han sa,Portello och Blåtira..

När dom var i denna bilds storlek (6år sen). Då visste dom inte vad Slush var…

Men oki,Moa och jag drog iväg till affären,,Moa visste precis hur det gick till,fram till kassan,två slush sa hon ,,Stora,,.Hon fick 2 plastmuggar,som hon fyllde vid slushmaskinen..Till mig blev det en glass..Men nu vet jag vad SLUSH är,,verkade vara gott oxå,när jag såg barnens sugmunnar.Deras såg inte ut som på bilden,enfärgade,nä där var det friskt blandat,både färg och smak.ladda ned

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Jun 23, 2016 @ 02:33:36

    Fniss, jag provade det faktiskt förra sommaren då jag var med barnbarn på ett fik. Tyckte det var gott men väldigt sött.
    Kramis

    Svara

  2. Marianne
    Jun 20, 2016 @ 22:45:39

    Iskall slush kanske passar bra på Cypern där det är varmt?!
    Så portello finns fortfarande? Jag har inte sett den på evigheter….

    Kram

    Svara

  3. skåningen
    Jun 20, 2016 @ 22:41:27

    smakade du inte slush ????Kram!

    Svara

  4. Ama de casa
    Jun 20, 2016 @ 17:35:07

    Man lär sig nya saker hela tiden 🙂 Fast Slush visst jag faktiskt vad det var 🙂

    Svara

  5. Mita
    Jun 20, 2016 @ 13:17:59

    Man får lära sig mycket av barnen nu för tiden om man ska hänga med..** det där hade jag ingen aning om…
    Ha det skönt hos nära o kära♥

    Svara

Kommentera

