Dagens Countryartist.


Ed Bruce.

Födelsenamn William Edwin Bruce, Jr.
Född 29 december 1939 (76 år)
Keiser, Arkansas, USA
Bakgrund USA USA
Genre(r) Country, pop, rock
Roll Sångare, låtskrivare,musiker, musikproducent,skådespelare
Instrument Sång, gitarr
År som aktiv 1966

bruceKlicka på bilden och lyssna på hans fina låt.. My First Taste of  Texas..

 Bruce slog igenom 1975 med ”Mammas Don’t Let Your Babies Grow Up to Be Cowboys”, som nådde topp 20 på countrylistan.

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Jul 12, 2016 @ 15:38:48

    Tack för en stund att drömma sej bort med fin musik

    Kram

    Svara

  2. Mita
    Jul 12, 2016 @ 13:35:04

    Country håller i alla tider, den kan både vara glad och även sorglig.Speglar känslor med andra ord….
    Kramar♥

    Svara

  3. Ama de casa
    Jul 12, 2016 @ 08:24:35

    Han hade ett lite läskigt namn, bara. Bruce… 😉

    Svara

  4. TantGlad
    Jul 11, 2016 @ 22:33:38

    Är ingen älskare av country……men denhär låten gillade jag.

    Ha det så gott och kram

    Svara

  5. skåningen
    Jul 11, 2016 @ 22:12:57

    Tack för fin musik!
    Kram!

    Svara

  6. Gilla
    Jul 11, 2016 @ 21:38:11

    Jag gillar också countrymusik.

    Kunde du se mina nya bilder i min blogg. Då menar jag inte tvätt och strykning, för de hade jag redan tidigare. Jag har ju precis gått med i Dropbox, så jag vet inte hur jag ska bära mig åt att föra över bilderna därifrån. Jag kan själv se dem. Det är bilder av min son, hans fru och ena dottern, som har sin kille med sig.

    Kram/Gilla

    Svara

  7. Gilla
    Jul 11, 2016 @ 21:34:16

    Countrymusik gillar jag också.

    Sv: Kunde du se mina bilder i bloggen? Jag har ju precis gått med i Dropbox och hade ett sjå att lägga in bilderna därifrån. Veiken klagade över att hon inte kunde se bilderna. Då menar jag inte de två sista om tvätt och strykning, för de hade jag redan tidigare.

    Kram/Gilla

    Svara

  8. Annika
    Jul 11, 2016 @ 19:24:29

    Tjenixen. Country är härlig musik tycker jag. Kramelikram

    Svara

Kommentera

