Det blev lättlagat idag.


Skafferiet idag var väl inte så välfyllt som jag hade önskat.Men en gör som Kajsa,”Man tager vad man haver”..Jag hade 3 stora champinjoner,tog av foten och finhackade dom,hackade även lite soltorkade tomater,rörde sen ihop det med lite grön olivpasta,salt &peppar.Fyllde svamparna med den röran,ost på topp,sedan in i ugnen.Stekte två varmkorvar och lite spetskål..På tallriken sen lite tomat och Johnnys senap..Smakade faktiskt mycket bättre än jag hade föreställt mig..7.13


VinSom av en händelse hade jag en Spanjor i skåpet,den passade alldeles utmärkt,sa min ”Gom”….FRUKTIGT & SMAKRIKT  Appasanto Nr 22297  Castillo de Anna , 2015Spanien.  Fruktig, ungdomlig smak med inslag av fat, mörka bär, lakrits, viol och vanilj. Serveras vid cirka 16°C till vegetariska rätter eller till rätter av ljust kött.

Är det Lillördag så är det….

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gilla
    Jul 14, 2016 @ 19:38:02

    Sån tur för mig, att jag redan har ätit. För annars kanske jag hade blivit jättesugen på din mat. Den ser smarrig ut.

    Kram/Gilla.

    Svara

  2. Ama de casa
    Jul 14, 2016 @ 08:59:35

    Mmmm.. Gott! Det där är annat än isterband det 🙂

    Svara

  3. Marianne
    Jul 14, 2016 @ 08:04:16

    Korv är inte min favoritmat, men champinjoner är mums…..Vinet har jag druckit, det finns så många goda och prisvärda viner och det är faktiskt bra med ett litet glas rödvin varje dag….sägs det och man ska ju tro på sånt, eller hur? 😉

    Kram

    Svara

  4. surridurr
    Jul 13, 2016 @ 22:51:54

    Härligt med lättlagat. Hittills har det den här veckan blivit utemat varje dag. Första dagen pizza. Gott men onyttigt. Nästa dag pasta. Också gott men iaf lite mindre onyttigt än pizzan tror jag. Idag blev det ost- och skinksallad. Både nyttigt och gott.
    Kram

    Svara

  5. Veiken
    Jul 13, 2016 @ 20:31:47

    Busgott! Ha en fin fortsättning på lillelördan! Kram

    Svara

Kommentera

