Tur i oturen..


Igår när jag var på hemväg och passerade Skutskärs centrum,hände följande.Jag kör in mot centrum,bakom mig ligger en annan bil,,jag blinkar och svänger höger..Jag ser i ögonvrån en äldre dam på cykel som tydligen bara ser bilen bakom mig och som ska köra rakt fram.Plötsligt smäller det till på min högra sida och i backspegeln ser jag damen på cykeln går i gatan..Fick snudd på hjärtstopp,,tvärstannar rusar ut och två killar till kommer farandes för att hjälpa damen upp..Hon säger att hon inte såg mig,bara bilen bakom och hon tänkte han ska rakt fram,så jag kan cykla över vägen…Lite omtumlad och glad att det hade gått bra,vi kramade om varandra,lite öm var hon i sidan,men ingen fara,sa hon..Hon var på väg till frissan.IMGSenare på Em ringde hon och sa,jag var nog lite chockad,då,men hur gick det med bilen..En liten repa efter styret svarade jag..Oj oj svarade hon…Den repan bryr  vi oss inte om,utan det som är viktigast nu,är att du mår bra,föresten att vi mår bra både du och jag..Ja nu har jag lärt mig att jag ska gå och leda cykeln när jag ska över en väg.. Jag vet nu hur det känns att ha hjärtat i halsgropen,,inte kul kan jag lova..

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mita
    Jul 15, 2016 @ 13:10:41

    Nej usch och fy, hjärtat ska inte sitta i halsgropen, sån tur att det gick bra i alla fall.
    Kramar♥

    Svara

  2. Gitsan
    Jul 14, 2016 @ 09:32:36

    Säger som övriga, tur att det gick bra!

    Svara

  3. Marianne
    Jul 14, 2016 @ 08:00:28

    Åh fy sjutton, det där lät inte smakat någon erfarenhet man vill ha.
    Skönt att det gick så bra som det gjorde.

    Svara

  4. surridurr
    Jul 13, 2016 @ 22:57:30

    Tur att det inte blev värre. Bra hanterat av dig

    Svara

  5. skåningen
    Jul 13, 2016 @ 22:24:34

    Bra att ingen blev allvarligt skadad! Kram!

    Svara

  6. Ama de casa
    Jul 13, 2016 @ 17:14:40

    Men fy vad otäckt! Vilken tur att det gick bra för alla inblandade. En liten repa på bilen betyder ju ingenting.
    Kram

    Svara

Kommentera

