Gissa året??.


Här ser ni ett antal anonser från en veckotidning från förr…Min undran är nu..Kan man genom att kolla på dessa anonser lista ut vilket året är då dom publiserades…Tidningen dom var införda i ..kom ut i Mars ???????   ja det är frågan..Vilket var året..Tidningen hette Lektyr.Lektyr1Lektyr2

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Jul 20, 2016 @ 00:25:11

    Skulle det kunna vara 52 då? Som det står i en annons…

    Svara

  2. skåningen
    Jul 19, 2016 @ 22:41:50

    1925

    Svara

  3. Ama de casa
    Jul 19, 2016 @ 21:28:26

    Jag tror det var före min tid, så jag gissar på 1957 😀

    Svara

  4. Gilla
    Jul 19, 2016 @ 17:54:31

    1950-talet?

    Sv: Redan innan jag var 10 år, så hade vi flyttat fyra gånger inom Stockholm vad jag vet. Sen flyttade vi till en by utanför Skövde och där bodde vi i 4 år och sen blev det Arboga i två olika lägenheter. Sen kom jag till Helsingborg och här har jag inte ens kunnat räkna hur många gånger jag flyttade. Först med min man, (död sen 1979) och sen blev det tre gånger med Sibbe, min nuvarande sambo.

    Kram/Gilla

    Svara

Kommentera

