Fredagsmat…


Det blev en låda idag,Kålpudding igen 3:e gången denna veckan,,men smakar det så gör det..Hade ingen lingonsylt,undrar om det går utan…Oki,testar med lite stekta champinjoner,hemgjord pizzasallad,små tomater och ett jättegott Focacciabröd som min syster bakat idag..Hur det blev???,riktigt gott faktiskt,saknade inte lingonen..Jag hade ett rött Appasanto ”Castillo De Anna” i glaset.Blev 2 glas innan tallriken var tom..7.22-horz

Scrolla ner till min kluriga Sverigeresa….

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Jul 25, 2016 @ 20:11:12

    Kålpudding är supergott, men jag tänker mig int den som sommarmat. Men blev sugen nu, så det kanske blir kålpudding någon dag i veckan.
    Kram

    Svara

  2. Veiken
    Jul 23, 2016 @ 13:18:47

    Kålpudding är så gott! Självklart kan det sköljas ner med lite gott vin! Kram

    Svara

  3. marianne
    Jul 23, 2016 @ 12:08:20

    Det är tillbehören som gör halva rätten….;)
    Jag glömde kolla på bearnaisesås i går när vi handlade, men tror det är grillkryddor i grillbea….som det är chili i chilibea…

    Kram

    Svara

  4. Ama de casa
    Jul 23, 2016 @ 10:24:49

    Smarrigt! 🙂

    Så du drabbas också av Castillos? Fast där skulle inte jag heller ha vägrat borgen 😀

    Svara

  5. Marianne
    Jul 22, 2016 @ 23:45:14

    Kålpudding är gott 🙂
    Man kan ju göra som kocken på ett ställe i Borås….servera hallonsylt istället för lingon…”rött som rött” du hade ju rött i glaset så det kan ju räknas 😉

    Kram

    Svara

Kommentera

