Sverigeresan nr 1.


Nu kommer en liten klurighet,där det gäller att utifrån mina ledtrådar lista ut,var jag startar min resa och var jag avslutar resan..Lycka till..Resebild 1 filipstad

Jag startar min resa från ort där denna gubbe sitter och filosiferar,jag kör länsväg nr 63 mot sydväst,efter ca 58 km kommer jag till välkänd ort.Resebild 2 Karlstad

Svänger in på E18 mot öster efter ca 40 km stannar jag i stad med knappt 18000 inbyggare,besöker ortens marknad.Resebild 5 Kristinehamn                                                                                                            Fortsätter sedan på länsväg 26 kör ca 27 km,gör ett kort stopp i ort med ca 2300 inbyggare..Resebild 3 Storfors

Stannar vid ortens järnvägsstation,,där var det stängt och låst,men tågen passerar ännu.         Fortsätter på länsväg nr 26 mot norr,när jag har kört ca 27 km kommer jag fram till mitt slutmål..Resebild 4 Filipstad

Stannar till vid stadens vackra kyrka byggd 1785 i Gustaviansk stil..Nu till frågan ??. Varifrån startade jag och var avslutade jag min resa????..

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Jul 25, 2016 @ 20:16:50

    Filipstad med Nils Ferlin. Han finns också i min hemkommun där han ofta tillbringade somrarna.
    Kram

    Svara

  2. skåningen
    Jul 22, 2016 @ 22:39:32

    Du började och slutade Filipstad

    Svara

  3. torrebloggen
    Jul 22, 2016 @ 18:42:32

    Nils Ferlin sitter på den där parksoffan!
    Trevlig helg!
    Kram!

    Svara

  4. torrebloggen
    Jul 22, 2016 @ 18:41:20

    Du har åkt långt men inte kommit någon vart hi hi!
    Filipstad – Filipstad

    Svara

  5. M
    Jul 22, 2016 @ 18:32:41

    Filipstad?

    Svara

  6. Ama de casa
    Jul 22, 2016 @ 18:31:25

    Tror att du åker från gubbe till gubbe. Från Karl till Filip. Stad, alltså 🙂

    Svara

  7. Tredje året i Hjo
    Jul 22, 2016 @ 13:42:16

    Åtminstone startar du i Filipstad. Men ho vet vad vart du hamnar.

    Svara

Kommentera

