En liten rackare till kompis…


Häromdagen kom det in en liten Nässelfjäril och hälsade på i värmen..Men jag tyckte att den skulle må bättre av att vara ute,så jag fångade den i ett glas,försiktigt för att inte skada den,ut på balkongen och sa tack för besöket och släppte iväg den..Vad skedde då tror ni,,jo den var snabbare än mig in igen,så här fick jag göra 3 ggr..Men så idag när jag kommer hem,vem tror ni möter mig i köket,,jo Nässelfjärilen,samma procedur efter lite möda fick jag in den i ett glas igen,ut på balkongen,sa tack o hej,och den flög iväg,skönt tänkte jag och satte mig vid datorn för jag tog ju en bild på den lille luringen..Tror ni inte att den rackarn kommer inflygande igen,hur knäpp får en Nässelfjäril vara.Nu fällde jag ner persiennerna i fönstren och lät balkondörren vara helöppen,hoppas den väljer den nu och flyger mot ljuset..P1020896

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. marianne
    Jul 24, 2016 @ 00:28:25

    Den ville hålla dej sällskap 🙂
    Kram

    Svara

  2. Ama de casa
    Jul 23, 2016 @ 19:15:24

    Men? Den ville ju vara hos dig… Vad gulligt! 🙂

    PS: Har du gjort nässelsoppa nu? 😀

    Svara

Kommentera

