Sverigeresan nr 1


Min resa startade i Filipstad där Nils Ferlin (1) sitter och filosiferar.Jag fortsatte sedan till Karlstad (2).Nästa stopp blev marknaden i Kristinehamn (3).Passerade Storfors (4) på väg mot mitt slutmål som var Filipstad (5).Det blev liksom en liten rundtur i Värmland.       Min fråga var då,,var startade jag resan,,,var slutade jag resan…Svar Filipstad..

Resebild 1 filipstad-tile

Sverigeresan 1

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. M
    Jul 25, 2016 @ 12:11:15

    Nämen ojsan. Var jag först?. Att gubben satt i Filipstad visste jag men sen blev det klurigt. Men jag lyckades ju klura ut det till slut.

    Svara

  2. Veiken
    Jul 24, 2016 @ 20:07:07

    Stort grattis till vinnarna! 🙂 Kram

    Svara

  3. skåningen
    Jul 24, 2016 @ 15:58:44

    Ja ja ja Som svar till tant glad når hon sa söt … så svarade jag så när hon sa att han var söt!:-)

    Svara

  4. torrebloggen
    Jul 24, 2016 @ 13:55:17

    Grattis till oss! Tänk att du lurade ut oss på en rundtur på ca 14 mil, när det bara var att gå ca 350 meter från gubben till den fina kyrkan!! Hi Hi
    Ha en riktigt trevlig dag!
    Kram!

    Svara

  5. Marianne
    Jul 24, 2016 @ 11:29:40

    Grattis:)
    Jag tänkte allt på Nils Ferlin men kände inte igen torget han sitter på….har för mej att han sitter på en bänk i Sthlm också men kan ha fel…minnet vet du

    Kram

    Svara

  6. skåningen
    Jul 24, 2016 @ 10:30:41

    Det var Tant Glad som tyckte att han var söt! Jag tycker definitivt inte att han är söt!
    Kram!

    Svara

  7. skåningen
    Jul 24, 2016 @ 09:46:35

    Grattis till oss!
    Beli är absolut inte söt! !
    Kram!

    Svara

  8. Ama de casa
    Jul 24, 2016 @ 09:00:07

    Oj. Den var lurig! Grattis till dom som kom på att det var en rundtur 🙂

    Svara

Kommentera

