Sverigeresan nr 3.


Varifrån startar jag och i vilken ort slutar min resa.Det är min fråga..

Denna resa startar i en mindre ort med gamla anor.??????? är ett gammalt fiskeläge, som numera är båtklubb med restaurang och båtbyggarmuseum. I ??????? finns även en av världens sydligaste salterier för surströmming. Det agrara landskapet och den äldre bebyggelsen kring den gamla kyrkan är av riksintresse för kulturmiljövården.Kör mot norr ca 24 km.1 Enånger

Ostkustbanan passerar bokstavligen rakt igenom centrum av staden. På 1500 talet stavades ortnamnet Hoffvidvickzvaldh.Kör mot norr ca 24 km.2 Hudiksvall

Fortsätter mot norr 62 km.Nästa stopp blir i liten ort med kyrka, två bensinmackar, två skolor, en bankomat, Ica-Stjärnan samt många småföretag. Där finns även en fullstor sporthall.Varje år firas Ersmäss, till minne av Erik den heliges dödsdag 1160. Det sker  med en stor brasa och körsång.3 Gnarp

Efter ca 55 km Passerar jag en tätort som är centralort i ???? kommun . Orten är invånarmässigt Sveriges 113:e  största tätort, med 10 443 invånare.4 Timrå

Passerar ett känt konstverk straxt norr om orten.4.Timrå

När jag kom fram till mitt slutmål.Efter ca 37 km. Kanske jag ska hälsa på en kändis från orten..född 12 november 1966 i  ????????..Men inte bodde hon kvar på sin födelseort numera.5 Härnösand

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. torrebloggen
    Aug 09, 2016 @ 23:13:17

    Gissar på Enånger – Härnösand!
    Kram!

    Svara

  2. surridurr
    Aug 09, 2016 @ 22:27:03

    Tror det är Enånger.

    Svara

  3. Veiken
    Aug 09, 2016 @ 17:52:17

    Kyrkan är Enångers kyrka är det möjligt att starten går i Enånger???? Slut i alla fall i Härnösand

    Svara

  4. Veiken
    Aug 09, 2016 @ 17:45:28

    Anette Norberg är född i Härnösand. Då får jag väl gå bakvägen. Återkommer! Du började i Borka och slutade i Härnösand! Tror jag. Kram

    Svara

  5. Ama de casa
    Aug 09, 2016 @ 17:39:19

    Kanske kom du till Härnösand? Ser ut som Annette Norberg det där… 🙂

    Svara

  6. Ama de casa
    Aug 09, 2016 @ 17:18:29

    Kanske börjar du i Enånger och slutar i Timrå? 🙂

    Svara

  7. marianne
    Aug 09, 2016 @ 16:12:32

    Ja visst hade det varit rätt åt henne om sälen tagit en tugga….dumma männsikan

    Svara

  8. skåningen
    Aug 09, 2016 @ 13:30:39

    du börjar i Enånger och slutar i Härnösand…

    Svara

  9. Marianne
    Aug 09, 2016 @ 11:38:53

    Slutmål Härnösand….kanske?!

    Kram

    Svara

  10. Marianne
    Aug 09, 2016 @ 11:21:37

    Jag säger att du startar i Enånger….slutmål kommer kanske 😉

    Kram

    Svara

Kommentera

