Vad blev det för mat?


Nog har jag ganska klart för mig vad det ska bli..Startar med att fräsa på lite bacon.P1030137

Sen skivade jag lite svamp och även charlottenlök,som jag fräste tillsammans.P1030136

Hade en liten ostkant som jag strimlade,,Gouda.P1030135

Hittade även lite soltorkade tomater,som jag strimlade.P1030134

När alla ingredienser hade puttrat färdigt i stekpannan,slog jag på matgrädde och chreme fraice.Kryddade med salt,svartpeppar,vitlökspeppar och några korn maizena för konsistensen.P1030138-horz

Sen var det pastans tur,hade tänkt spagetti,men den burken var tom,blev vanliga makaroner (fullkorn) i stället.P1030138..

Det blev en rejäl laddning,efter det att jag käkat mig mätt så blev det 4 st lådor att avnjuta vid kommande dagar…Lite isbergs och skivad tomat fick plats på tallriken..P1030138

 

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Aug 12, 2016 @ 01:02:46

    Ser gott ut som vanligt 🙂
    Skönt att ha klara lådor till dagar lusten eller tiden att vara i köket saknas,

    Kram

    Svara

  2. surridurr
    Aug 11, 2016 @ 23:08:08

    Har du också passat på att tömma skåp? Bra att göra det emellanåt. Jag har semester fortfarande och slarvar som f-n med maten. Kram

    Svara

  3. skåningen
    Aug 11, 2016 @ 23:03:57

    Ser gott ut! Kram!

    Svara

  4. TantGlad
    Aug 11, 2016 @ 20:03:17

    Mmmm…..nu blev jag sugen. Vilken härlig reklam du gör. Ska testa detta nån gång.

    Haft en hyvsad dag med ca 16 plussgrader. Rätt skönt och svalt.

    Ha det så gott och kram

    Svara

Kommentera

