Hebbes Moussaka.


Alla mina följare här i bloggen känner ju till min kärlek till Cypern.När det gäller mat där nere så har jag några favoriter,varav Moussaka är en..Jag har läst många recept hur man ska laga en fantastisk moussaka.Mitt recept är lite annorlunda än de övriga,jag använder ”Moussarellaost” vilket jag tycker är bäst..Annars är det inte så mycket som avviker från de andra recepten jag läst. En ganska viktig detalj som inte står i receptet är::salta de skurna aubergineskivorna och låt dom vila på hushållspapper i 30-40 minuter,för att dra ur vätska….IMG

mozzarella-riven-150g-galbani-1578909153-horz

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Aug 21, 2016 @ 21:35:06

    Det ska ju också vara väldigt nyttigt med medelhavskost. Önskar jag skulle kunna tycka om den maten. Men jag gör det inte. Italiensk mat ska ju vara så fantastisk t ex Men jag äter den inte. I Grekland lever jag på tomater, gurka och vindruvor. I Italien på jordgubbar. Men din moussaka kan jag ändra genom att ta bort vitlök, chili, tomatpure, krossade tomater, koriander och kanel – och byter ut mozarellan till riven mild ost, så kanske det blir en god rätt i min speciella smak! Hahaha!!
    Kramis

    Svara

  2. skåningen
    Aug 21, 2016 @ 18:35:08

    Bra att ha klippare i familjen!Kram!

    Svara

  3. torrebloggen
    Aug 21, 2016 @ 14:47:53

    Tack för receptet! Det såg gott ut!
    Vad kul att Jenny Rissved cyklade till sig ett OS guld!!!
    Här är det lite gråmulet, känns som regn i luften och +20.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  4. skåningen
    Aug 21, 2016 @ 12:49:38

    Tack för receptet!
    ………..Bra att pågarna hjälper mej med att rensa upp.
    Inget regn här .
    Bara sol och 23,9 +
    Kram!

    Svara

  5. marianne
    Aug 21, 2016 @ 10:52:07

    Tack 🙂
    det receptet ska jag prova….

    Ha en fin dag

    Svara

  6. Ama de casa
    Aug 21, 2016 @ 09:36:14

    Så gott! Det var länge sen jag gjorde Moussaka, det är nog dag snart igen. Eller gjorde och gjorde… Såg till att den blev gjord, är nog närmare sanningen 🙂

    Ha en härlig söndag! (även om vädret ser aningens grått ut…)

    Svara

Kommentera

