Blev mat idag å…


Idag blev det reprismat,,igår så tog jag fram 8 st små kycklinginnerfiléer,som jag bankade ut till nästan lövtunna.Kryddade på med salt,svartpeppar och timjan,sen lade jag på en klick färskost (Klassisk) på 4 av filéerna,lade på de andra 4 filébitarna,som jag sen rullade ihop,därefter lindade jag 2 skivor bacon runt varje.Satte igång ugnen på ca 200*,medan den kom upp i värme stekte jag på lite grovt skivade champinjoner,i lite olja,saltade och slog på en liten skvätt japansk soyja…Lade de 4 rulladerna i en form slog över svampen och stekskyn,på med ett lock och in i ugnen,i 25 min,satte in lite pommes efter en stund.När tiden gått ut tog jag bort locket och lät formen stå i 10 min till,för att få lite färg.Det blev så förbaskat gott när jag åt igår så ingen kamera blev påtänkt,,men jag njöt av samma idag,då var kameran med,på tallriken lite romansallad och snackgurka .Snacka om ”Gomat”.Blev lite rött å..9.4

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. marianne
    Sep 05, 2016 @ 10:45:33

    Gott som vanligt, jag har aldrig tänkt på att göra rullader av kyckling, fiffgigt.

    Jag hade aldrig kommit på din kändis, jag är så dålig på att känna igen de samt tappar ju bort namnen.

    Ha en fin dag.
    kram

    Svara

  2. Ama de casa
    Sep 05, 2016 @ 03:02:28

    Oj så gott! Själv har jag avnjutit en klassisk amerikansk lunch. Burger King… Men det var med flit – var ute efter det stora, plastiga glaset där jag kan förvara mitt bilgodis – isen. Finns ju ismaskiner på alla hotell, och det är perfekt att ha med sig såna att gotta sig med när man bilar runt.

    Nu blir det snart en gourmetmiddag här på motellet. En färdiggjord sallad som vi ska dela på. Portionerna här är verkligen gigantiska… 🙂

    Svara

Kommentera

