Dagens mat…


kassler

Hade en bit kassler,som jag skar i 2cm bitar,skar sedan en ficka mitt i,blev som en börs.Gjorde en röra på finskuren soltorkad tomat,färskost och tomatpasta salt och svartpeppar.Fyllde röran i kasslerfickan.Lade sen bitarna i en form strödde på lite riven ost,in i ugnen 200* i ca 15 min..Därefter skivade jag potatis tunnt med en mandolin,även lite lök skivades,lade allt i en form,saltade lite,några korn svartpeppar och timjan.In i ugnen 225* i 30 min,sen lade jag på en av kasslerbitarna när det gått 20 min…På tallriken blev det lite romansallad och tomater..Smakade riktigt bra..9-6

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. torrebloggen
    Sep 06, 2016 @ 22:25:25

    Oj så gott det såg ut!
    Det är så skönt att vara nere i värmen igen! Just nu är det +28gr på balkongen!
    Och de blir nog riktigt glada för de fina presenterna du har köpt!
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  2. Gilla
    Sep 06, 2016 @ 22:01:33

    Tur att jag redan har ätit middag, annars hade jag blivit sugen på din fina mat.

    Sv: Jaså, du har alltså smakat på riktiga danska smörrebröd? Då vet du så gott de smakar.

    Tänk att vi dricker kaffe från våra hembygder. Du med ditt Gevalia från Gävle och jag med Helsingborgs specialiteten, Zoegas.

    Kram/Gilla

    Svara

  3. marianne
    Sep 06, 2016 @ 20:17:16

    Fylld cassler. …gott!
    Vad är det för sås på potatislådan?

    Ha en fin kväll

    Svara

  4. Gitsan
    Sep 06, 2016 @ 19:32:24

    Ser kanongott ut!

    Svara

Kommentera

