Stolt kan man vara..


Oki,nu var det inte mig själv jag menar,,utan jag hälsade på kamrater häromdagen och i trädgården så stod ett par stolta svampar.Jag fick ta dom om jag ville,,Klart jag ville.Nu har dom legat i ett dygn,så om det fanns några småkryp på/i dom så har dom fått en chans att ta sig därifrån..Fram med stekpannan,peppar o salt på svampen,rikligt med smör stekte sen med lamellsidan nedåt ett par minuter,vände sen och ett par minuter till på ovansidan..Gissa om det smakade…Jo jag lovar smakade jättegott..stolt-fjallskivling

Fick ett samtal nyss,det finns ett par till ”Stolta” att hämta,fixar det sen på Em,tack Inger.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gitsan
    Sep 08, 2016 @ 13:15:29

    Bravo!
    Mina svampkunskaper sträcker sig inte längre än till vanlig kantarell samt trattisar

    Svara

  2. torrebloggen
    Sep 08, 2016 @ 11:49:18

    Strongt gjort av dig! Jag skulle aldrig våga plocka en skivling, tänk om man tar fel!
    Har just nu +29,2 på balkongen!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    Svara

Kommentera

