En skottsäker kvinna.


eivor

Eivor en god vän som har hjälpt mig så mycket i min släktforskning,utan hennes hjälp är jag tveksam på,att jag någomsin fått tag på min mammas anor..Det var Eivor som med sina kontakter i de omkringliggande byarna lyckades öppna upp luckan till min mors anor,de som jag kanske under 35-40 år så idogt sökt efter..När denna lucka blev öppen har det som en brusande fors lett mig in i mammas släkt tillbaka till slutet av 1500 talet. I år, nyss fyllda 86 år, har hon valt att avstå från jakten. Det ska nog älgarna vara tacksamma över!…Knutte som nämns i artikeln är min närmaste granne,när jag vistas i stugan på kanten av Blaikfjället.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Sep 12, 2016 @ 16:08:47

    Oj vilken krutgumma – i dubbel bemärkelse 🙂

    Svara

  2. Marianne
    Sep 12, 2016 @ 13:13:33

    Ja jisses vilken tanta….de ska va en norrlänning till sån’t tror jag 😉

    Du har inte hittat mej i din släktforskning? Tänkte att pappa var ju där uppifrån och långt tillbaka var väl de flesta släkt med varandra?
    Förresten….Min pappa hette Herbert precis som du…

    Ha de fint

    Svara

Kommentera

