Idag fick mitt hjärta,Glädjefnatt..


Jag besökte idag på Fm en kille Danne som jag var ”Plastpappa” åt tidigt -70 tal..Han kom med en fantastisk överraskning,han sa att han hade något som var mitt…Oj tänkte jag,han har något som jag inte visste jag hade..Förklaringen var egentligen ganska enkel,jag bodde tillsammans med hans mamma då,och hon hade haft detta sedan dess..Ett brunt fotoalbum lade han fram på bordet,när jag öppnade albumet,då susade mina tankar kanske 43-45 år tillbaka i tiden.Gissa om jag fick ”Ståpäls”…img_0028

Jag och min farbror Einar uppe på Blaikfjället.          

Jag och Dannes mamma Lena.img_0055

Har nu scannat in ett antal bilder och vilka minnen som strömmar igenom mitt huvud.img_0049

Kanske fest på G,,papiljotter i håret,,Joakim med mamma Carinaimg_0038img_0064img_0072

Fantastiskt så mycket Loke och Moa jag ser i dessa gamla bilder på Joakim.img_0026

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. torrebloggen
    Okt 07, 2016 @ 20:11:48

    Härligt att du skannar in alla bilder!
    Så har vi också gjort och det är så kul att titta på bilderna!
    Tiden går!
    Maten såg god ut.
    Här var det +26 – 27och sol idag!
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  2. Ama de casa
    Okt 07, 2016 @ 01:37:44

    Men vad roligt! Gillar bilden på dig 🙂

    Svara

  3. skåningen
    Okt 06, 2016 @ 20:52:18

    Ja man kan se vem Loke och Moa är lik!
    Sv:. Jag har haft solen här hela dagen ..
    Kram!

    Svara

  4. Marianne
    Okt 06, 2016 @ 18:13:31

    Men oj så roligt, det väcks många minnen, glada som sorgsna, när man hittar sitt gamla fotoalbum.
    Bodde ni i Gävle då? Jag tänker att den äldre av pojkarna är närmare min ålder om den yngre fyller 50 i dagarna….Ibland är världen väldigt liten och ibland väldigt stor….Jag är ju uppvuxen i Gävle, Flyttade därifrån 82

    Kram

    Svara

  5. Tredje året i Hjo
    Okt 06, 2016 @ 17:13:56

    Oj oj, underbart! Men oj också vad tiden går.

    Svara

Kommentera

