Fyndade i Frysen i morse.


När jag grunnade på vad jag skulle äta idag,så öppnade jag frysen,,gissa vad som låg på översta hyllan längst in..Jo där låg en kokt på skinka på 2,2 kg..Bort med strumpan,bort med lite av det feta,sätter fart på ugnen,,vispar ett ägg,i med senap för griljering,sen in i ugnen lagom till melodikrysset..Senare mot kvällningen skar jag några tunna skivor av skinkan,lade ihop två skivor med ost och grön olivpasta imellan.Panerade och in i ugnen,även lite pommes in samtidigt..På tallriken sen lite grönsaker och beasås..Gott blev det vill jag lova,,förbaskat gott faktiskt..10-8

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gunilla
    Okt 08, 2016 @ 23:02:15

    Det verkar, som om du har varit kock en gång i tiden. Jag har ju sett flera förslag hos dig till fina maträtter.

    Kram/Gilla

    Svara

  2. skåningen
    Okt 08, 2016 @ 22:19:05

    Sån bra frys du har 🙂 Kram!

    Svara

  3. marianne
    Okt 08, 2016 @ 18:54:18

    Som vanligt ser det namnam ut 🙂
    Tänk att man kan hitta så mycket bra saker I sin frys…..;)

    Kram

    Svara

Kommentera

