Hämtat från Nätet.


Såg ett recept som verkade gott,oki jag provar..River potatis grovt,även lite morot,hackar charlottenlök,allt ner i en bunke,2 ägg salt och peppar.Blandar om ordentligt,brer sen ut rivet på ett bakplåtspapper,kör detta i ugnen 200* 25-30 min.Tar ut ur ugnen lägger ut skinka skuren tunnt,därefter ett lager ost.Rullade sen ihop till en rulle,skarven nedåt,lite rivost på topp,därefter in iugnen igen,225* till lagom färg (ca 15 min).(Fastnade lite på papperet,ska smöra lite nästa gång)10-11

Lite tillbehör på tallriken,gurka,kinakål,tomat och humus.Smakade utmärkt.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marita
    Okt 12, 2016 @ 14:29:26

    Mums, det verkar gott, men jag undrar också om det håller ihop när man ska rulla den. För mig skulle den säkert fnasa sönder..**
    Kram♥

    Svara

  2. Ama de casa
    Okt 12, 2016 @ 10:09:50

    Vad läckert det där såg ut! Men jag skulle ha skippat morötterna… 😉

    Ha en braig onsdag!

    Svara

  3. Marianne
    Okt 12, 2016 @ 00:36:12

    Gott förstås, men höll det ihop?
    Det låter som om det skullle gå sönder om JAG skulle rulla ihop det…
    Men det är förstås smaken som är det viktiga inte utseendet 😉

    Kram

    Svara

  4. torrebloggen
    Okt 11, 2016 @ 23:12:26

    Såg smarrigt ut!
    Kram!

    Svara

  5. skåningen
    Okt 11, 2016 @ 21:48:42

    Har aldrig sett den rätten förr!
    Kram!

    Svara

Kommentera

