Mynt som är borta..


Kommer ni ihåg dessa gamla mynt..img_0001-copy-2-horzimg_0001-horzimg_0001-copy-3-horzimg_0001-copy-4-horzimg_0002-horz

 

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Okt 14, 2016 @ 23:12:27

    Absolut minns jag dessa mynt. Minns också de gamla 2-kronorna samt 1-öresmynten. Med en 1-öring kunde man köpa lite godis. 10 st sådana godisar om man hade en krona. Eller 100 st 1-öresgodisar för en krona.
    Kramis

    Svara

  2. torrebloggen
    Okt 13, 2016 @ 12:31:15

    Javisst minns jag dessa mynt!
    Jag minns även ett- och tvåöringarna.
    Fanns det inte en två- krona också?
    Ha en bra dag!
    Kram!

    Svara

  3. Marita
    Okt 13, 2016 @ 12:28:30

    Ja visst minns man, men skönt att slippa hålla reda på alla dessa småmynt var det faktiskt ….
    Kram♥

    Svara

  4. Gilla
    Okt 13, 2016 @ 11:40:51

    Jag har faktiskt en stor rund burk med gamla mynt. Men jag tror inte att har nåt värde på dem.

    För tillfället har jag problem med min dator, så jag måste åka med den till Elgiganten för att få hjälp med mitt lösenord till mitt Microsoftkonto.

    Kram/Gilla

    Svara

  5. Ama de casa
    Okt 13, 2016 @ 09:07:08

    Fint årtal på det där första myntet 😉

    Jag minns även ett- och tvåöringarna. Dom torde väl ha försvunnit då när den nya lilla femöringen kom?
    Och nu ser jag på din bild att både stora och lilla försvann -84. Man kunde alltså använda båda hela tiden?

    Ha en bra dag! 🙂

    Svara

  6. skåningen
    Okt 13, 2016 @ 08:59:11

    Jag kommer ihåg dom!
    Kram!

    Svara

  7. Gitsan
    Okt 13, 2016 @ 08:42:24

    Absolut!
    Jag har även använt både ett- och tvåöringar 🙂
    Tänk, när jag och mina vänner stod i frukt- och godisaffären och pekade på godiset som fanns på andra sidan glaset och sa ”En sån, och en sån! Nej förresten, inte den men två såna istället!”
    Brusbomber, små verktyg, föra eller svarta, foxkola, pengar mm, mm.
    Ja, det är väl så dar 50 år sedan…

    Svara

Kommentera

