Text från 1986…


Jag har några flyttlådor i mitt källarförråd,mest böcker,lådorna har stått där nu sen 2009..Fick ett litet ryck idag,,gick ner o kollade,en av lådorna väckte mitt intresse,så den fick följa med upp..Där fanns lite bilder,dvd filmer och en pärm med låttexter,,där gjorde jag fynd.Där låg en text som jag skrev till min bror Agne när han fyllde 40 år 1986..Tänk att den flugit ut ur mitt minne..Den är skriven till melodin ”Om man inte har för stora pretantioner”.Den melodin kanske är mest känd som en Fridolf Rhudins låtar..img_0003

Digital StillCamera

Digital StillCamera

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. skåningen
    Okt 13, 2016 @ 22:21:11

    Det var den melodin jag satte text på till teatergruppen.
    Kram!

    Svara

  2. Marianne
    Okt 13, 2016 @ 22:05:07

    Vilken diktare:) Säger som syrran….dags att sjunga upp dej nu till nästa födelsedag;)

    Lådor med texter och noter….gissa hur mycket Thedde & Mari-Anne hade? Vet inte hur mycket vi slängt eller gett bort…

    Kram

    Svara

  3. Syster yster
    Okt 13, 2016 @ 18:28:11

    Fantastisk👍😍 du får sjunga den snart igen snart , 30 år senare på hans 70 årsdag i december 💙

    Svara

  4. skåningen
    Okt 13, 2016 @ 15:20:47

    Du var ju redig på att skriva texter 🙂
    Kram!

    Svara

Kommentera

