En skattkista att gräva ur..


Tänk att jag har en riktig nostalgiskatt att gräva ur..Nu har jag kommit ner till min egna lilla visskatt,,så som denna som jag skrev till den första nyårsfesten vi arrangerade 1988.Denna visa framförde jag och min bror,,jag var det gamla året som skulle fasas ut och broder Agne var det nya kommande året som ska läsas 1989..Minns att det blev ett populärt inslag i nyårsfirandet..Melodin är densamma.”Man ska inte ha för stora pretantioner”,melodin som sedan hängde med fram till 1992..IMG-vert-vert.jpg

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Okt 14, 2016 @ 23:11:33

    Oj vad roligt, synd man missat de där nyårsfestandet 😉

    43 TUSEN ooops ja det kan inte veta lätt att hitta en särskild bild då, på det sättet var det roligare med de gamla albumen, när man kunde koppla ihop ett visst foto med utseendet på albumpärmen….åtminstone kunder jag det.

    Jag hinner ju inte alltid med när du lägger upp din kändisjakt eller rebusar ibland ser jag det flera timmar sentré men med weise funderade jag ett tag också
    Kram

    Svara

Kommentera

