Kommer ni ihåg detta..


En rysare fredag förmiddag..

På förmiddagen den 30/9 blev jag verkligen lite stressad,satte  mig i bilen för att åka till Netonnet för att inhandla en väska till min nya laptop..Letade efter min plånbok,fann den inte,letade igen överallt inne och i bilen,fann den inte.Nu börjar tankarna snurra i skallen,var har jag varit,vad har jag gjort,när är jag säker på att jag höll i plånboken..lost-and-found_530

I söndags på Fm plingade det på min dörr,när jag öppnade så stog utanför dörren en kille som titade ner i sin hand sen på mig,,sen sa han,jag tror att det här är din,och så räckte han över min plånbok där mitt körkort låg överst,,han hade kollat om utseendet stämde troligen..Gissa en som blev glad,minns inte vad han hette eller var han bodde,bara att hans mamma hade hittat den vid krysset,där jag hade tappat den..Tusen tack fick jag fram,,vilket var nog för honom och mamman..korkortAtt det finns ärliga människor i alla fall..
Tack.På köksbordet hade jag formuläret för att ansöka om nytt körkort ifyllt,bara fotot som inte var klart..Behövs inte nu..Jäklar så skönt..

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Okt 16, 2016 @ 22:05:44

    Oj så bra 🙂 skönt att det var ärliga människor som hittade den, men hur var det? Hade det varit något uttag på kortet?
    Kram

    Svara

  2. surridurr
    Okt 16, 2016 @ 19:37:36

    Men vad skönt. Fick du tillbaka allt som du hade i plånboken innan du tappade den?
    Kram

    Svara

  3. Gitsan
    Okt 16, 2016 @ 10:16:31

    Skönt att du slapp allt krångel som blir när id-handlingar försvinner.

    Svara

  4. Ama de casa
    Okt 16, 2016 @ 09:50:10

    Men så underbart! Att det finns såna människor – det finns hopp för mänskligheten. Grattis till den återfunna och återvunna plånboken!

    Svara

  5. torrebloggen
    Okt 16, 2016 @ 00:00:09

    Vad härligt att du fick tillbaka ditt körkort!
    Fina bilder från nyårsfirandet!
    Smarrig mat idag igen.
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  6. Marita
    Okt 15, 2016 @ 23:40:57

    Ärliga människor finns det inte alltför gott om, så där hade du verkligen tur…
    Kram💕

    Svara

  7. Gilla
    Okt 15, 2016 @ 23:16:19

    Nog är det underbart att det verkligen finns ärliga människor. Och så slapp du att söka efter ett nytt körkort. Så glad jag blev för din skull.

    Sv: Jag ÄR bortskämd med att få maten serverad och GOD. Bert hade vanan inne, sen hans Fru gick bort i Cancer. Då var han tvungen att göra allt.

    Kram/Gilla

    Svara

Kommentera

