Rivjärn..


Rivjärn kan ställa till med mycket besvär,,(Nu menade jag inte det ni tänkte på först).Utan ett vanligt rivjärn,,jag använde ju ett sådant när jag förberedde förra veckans maträtt,Skink & Ostrulle..Märkte när jag rev att det uppstod blodvite och det var inte så kul.Jag kom att tänka på Kockarnas Kamp,där var det många med blodiga fingrar..Så till idag när jag skulle prova en ny variant,med sötpotatis och palsternacka,hade jag köpt en eldriven rivare..Oj oj så smidigt det var,,lätt som en plättpage

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Okt 18, 2016 @ 14:19:18

    Påminner denna om en mandelkvarn?
    Det brukar gå en eller två knogar när jag river…ajaj

    Kram

    Svara

  2. Marita
    Okt 18, 2016 @ 13:32:09

    Det är inte så ofta jag river egentligen, men visst är det otroligt lätt att det blir blodvite och några väl valda ord..*** och som du såg är det ganska fullt i mina skåp. Visserligen blev det rensat en del så om jag vill kan jag snart nog fylla upp igen…
    Kramar♥

    Svara

  3. Ama de casa
    Okt 18, 2016 @ 09:13:51

    Jag har så lite utrymme i mina köksskåp så allt som inhandlas får vägas på guldvåg… Har nog inte plats för en sån där fiffig manick, så jag får fortsätta att riskera det där med blodsvite… 🙂

    Svara

Kommentera

