Vad blev det för mat?


Jag hade ju en del rotsaker kvar sen förra veckan,,fick en idé,inspirerad av tidningen Norra Uppland en trycksak som talar om vad som händer och sker i landskapets nordliga del,den utkommer varje onsdag..Nu till maten….Jag förberedde skalade rotsakerna skar i cm grova stavar,slantade morot och palsternackan,löken även den i klyftor.Lade Isterbanden på topp efter att jag pickat hål i korvskinnet,ringlade över lite olivolja,flingsaltade och vitpepprade.Ugnen på 200*.Formen in i ca 25 min,kollade in igen i tio min till,,slog sen av ugnen ch lät formen stå kvar några minuter,,varför vet jag inte det bara blev så..Inte blev det så tokigt heller..Blev tre lådor som får vila i frysen några dagar..10-19

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Okt 20, 2016 @ 07:55:04

    Fast inte en sån där korvimitation… Tacka vet jag en hederlig varmkorv! 😀

    Ha en fin dag!

    Svara

  2. Gilla
    Okt 19, 2016 @ 23:24:58

    Det såg verkligen gott ut. Jag får be Bert att han kan göra nåt liknande åtminstone.

    Kram/Gilla

    Svara

  3. torrebloggen
    Okt 19, 2016 @ 23:00:02

    Åh vad gott! Det var så länge sen jag åt isterband!
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  4. skåningen
    Okt 19, 2016 @ 22:12:34

    Isterband är inte min favoritmat!
    God natt!

    Svara

  5. Marianne
    Okt 19, 2016 @ 22:10:57

    Praktiskt att laga hela middagen i en och samma form…
    Kram

    Svara

Kommentera

