Lättlagat till 100 %


Tog fram ett paket Gudruns Godingar ur frysen häromdagen,hade även en påse från Korvbrödsbagarn liggande.Så denna lördag blev jag en riktig ”Latmanskock”,detta både lunch och middag..Det blev 2 till lunch och 2 till middag.Vad det blev,ja kolla här nedan.Så nu är jag Nyäten,eller som en del säger Ohungrig,,det som gjorde rätten till lite goumetliknande är nog det röda goda i mitten,en Italienska vid namn Big Zin,, Zinfandel är nog efternamnet.Hon var både fyllig och lite sträv,generöst fruktig enl etiketten.10-22

För att riktigt komma upp till gastrnomisk höjd,blev det Johnnys grova starka och Bostongurka,på topp.

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Okt 23, 2016 @ 09:52:06

    Det kan man kalla snabblagat, bostongurka blandar jag med majonnäs om jag äter sån, det lärde jag mej på 70-talet, på Pekkas grill som låg på Kaserngatan i Gävle

    Vinet har jag druckit, mitt (för närvarande) favorit med Zinfadel är seven zin, det finns nog bara på flaska men har du inte provat så gör det 🙂

    Kram

    Svara

  2. Ama de casa
    Okt 23, 2016 @ 09:36:17

    GUUUU VA GOTT!!! 🙂

    Ha en skön söndag!

    Svara

  3. surridurr
    Okt 22, 2016 @ 23:39:34

    För mig är snabbmat och skräpmat detsamma. Korv, bacon, pommes, pizza t ex. Men ibland är det befogat med skräpmat!

    Svara

  4. surridurr
    Okt 22, 2016 @ 23:37:27

    För kanske 10 år sedan åt jag en korv med bröd, fast utan både ostskiva och bostongurka…..slutade med att jag åt upp korven och kastade brödet. Nu ska det nog bli annorlunda.

    Svara

  5. Gilla
    Okt 22, 2016 @ 23:27:48

    Det var inte så fint på ICA så det fanns nån bostongurka till korven där. Men det är just det jag gillar bäst till.

    Kram/Gilla

    Svara

  6. Gilla
    Okt 22, 2016 @ 23:03:54

    Vi var på ICA MAXI i går. Till lunch tog vi samma sak, som du åt här. Det kan ju vara gott det också.

    Kram/Gilla

    Svara

  7. surridurr
    Okt 22, 2016 @ 20:14:17

    PS För 20 år sedan eller så…….när jag åt korv med bröd ibland lade jag en ostskiva inne i korvbrödet, under korven. Testa det

    Svara

  8. surridurr
    Okt 22, 2016 @ 20:12:56

    Jag är inte så förtjust i skräpmat men det här såg ju väldigt gott ut. Har inte haft bostongurka hemma på många år. Men det ska jag verkligen köpa och ska minsann äta korv med bröd och bostongurka någon dag. Kramis

    Svara

Kommentera

