Scannad Nostalgi.


Lanzarote 1988,minns att vi var på en visning av lägenheter straxt utanför staden Puerto del Carmen.Kallades ”Time Share” om jag minns rätt,,som tack för visat intresse fick vi låna en bil under en heldag..Bil o bil,det var en Fiat Panda ,den enklaste bil jag någonsin suttit i,sätet var av modell campinstol fällbar..img_0018

Men den tog oss i alla fall runt hela ön,från norr till söder från öst till väst,trots det mycket karga landskapet finns det mycket att se.timanfaya-vert

Timafaya nationalparken där man grillar över ett hål i marken..På väg dit passerade vi stora ytor vinodlingar,med små stenrundlar,dessa för att skydda vinrankorna,från väder o vind,groparna där vinstocken satt var meterdjup..Minns att de vita vinerna vi provade var söta och starka,minns inte typ kanske det var dessertviner.grona-lagunen

Här sökte i efter Oliviner,som är en halvädelsten grön till färgen,vi fann några inte så stora.oliviner

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Helena FREEDOMtravel
    Okt 23, 2016 @ 09:41:18

    Kanske hamnade min kommentar i skräpposten? Provar utan bloggadressen nu… Härliga roadtripbilder med en charmig bil! 🙂

    Svara

    • farfar hebbe
      Okt 23, 2016 @ 10:19:23

      Ja det är skitkul när man finner sådant man glömt bort.Många av mina gamla pappersbilder hamnade hullerombuller i kartonger när hustrun dog,sen när jag flyttade från huset till lägenhet,hade jag god hjälp med både nerpackning och uppackning,många flyttlådor hamnade i källarförrådet.Det är där nere som jag nu fyndar..Haé Kram.

      Svara

  2. torrebloggen
    Okt 22, 2016 @ 23:28:07

    Vilka härliga bilder från Lanzarote, häftigt landskap!
    Ha det så bra!
    Kram!

    Svara

  3. Ama de casa
    Okt 22, 2016 @ 18:06:10

    Nostalgi är härligt 🙂

    Vi var på Lanzarote -82. Tror att vi skumpade runt i en Panda även vi, men eftersom jag hade haft en Fiat 126 så kändes den som rena rama lyxen. Haha!

    Svara

  4. Tredje året i Hjo
    Okt 22, 2016 @ 16:40:06

    Fint grillandskap!
    Ha det!

    Svara

  5. Marita
    Okt 22, 2016 @ 12:24:33

    Ett häftigt landskap verkligen, och bilen, ja den transporterade er runt i alla fall..**
    Kram♥

    Svara

Kommentera

