Besviken på Coop.


Redan igår planerade jag för dagens mat,hade tänkt grilla fläskfilé..Gissa om jag idag blev lite snopen,kom in på affären före kl 10 på fm,,for runt som en tätting,ingen fläskfilé,är det möjligt,ja tydligen..Låg ett gäng nötkött i en monter,fanns även benfri kotlett,nä jag tog en bit av nötköttet,fransyska eller högrev,trodde jag ja.När jag kom hem läste jag ”Ytterlår”,visste inte direkt vad det var för styckdel.Goglade,Ytterlåret är ett ganska magert och hårt kött där muskelfibrerna går åt flera håll.  Ytterlår behöver en del tid på sig för att bli mört och lämpar sig därför bäst till grytor.Nähä här blir ingen gryta.Jag skar mindre bitar bankade ut dom rejält,,kryddade med salt och svartpeppar,fräste sen på bitarna på hög värme så det blev fin stekyta..Lade sen bitarna i en form täckte med folie,sen in i ugnen 225* i 50 min..sasRörde sen ihop en kall sås bestående av. Grekisk yougurt,Knorr´s dressingmix, Salladslök, svartpeppar och 1 tsk Japansk Soya.På tallriken sen blev det som vanligt lite grönt,tomat,paprika,kinakål och lite potatis..Och jag lovar det hårda köttet var inte segt,smakade alldeles utmärkt.10-25

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gitsan
    Okt 26, 2016 @ 15:39:55

    Tack vare Coops ringa sortiment har du nu skapat en ny rätt 🙂

    Svara

  2. Gilla
    Okt 26, 2016 @ 14:23:39

    Tur att Bert redan hade ordnat lunchen, för jag blev alltså sugen. I kväll tänker han baka sina specialpannkakor.. Jag kan sitta i lugn och ro, för jag har tjänstgöring i tvättstugan.

    Kram/Gilla

    Svara

  3. Marita
    Okt 26, 2016 @ 13:23:17

    Tråkigt när man har tänkt sig en sak och så måste man planera om. Men du fixade det, annars är det lätt hänt att köttet blir torrt och segt om man gör på fel sätt…
    Kramar♥

    Svara

  4. torrebloggen
    Okt 26, 2016 @ 00:01:09

    Oj vad hungrig jag blev nu! Såg gott ut!
    Kram!

    Svara

  5. Marianne
    Okt 25, 2016 @ 19:47:16

    Du kan konsten att improvisera minsann, jag skulle aldrig vågar göra annat än långkok på en sån köttbit…

    Ja nu ska Ava bli ridhäst igen 🙂

    Ha en fin kväll,
    Kram

    Svara

  6. TantGlad
    Okt 25, 2016 @ 19:19:15

    Förstår du blev besviken när du hade planerat vad du skulle äta och så. Men du fick till nåt gott till slut ialf . Det ser jättegott ut.

    Kram från mig

    Svara

  7. Ama de casa
    Okt 25, 2016 @ 18:17:47

    Duktigt jobbat av dig! Men får ta det som finns och göra det bästa av situationen 🙂

    Svara

Kommentera

