Dagens middag.


Jag hade bestämt att det skulle bli kyckling i någon form,,Det blev bröstfilé som jag skar ett snitt mitt i och där lade jag grön olivpasta och tomatpasta,finns på små burkar ”Zeta”,,saltade och pepprade,lite timjan lade jag dit också,lindade sedan bacon runt filén,brynte sen på den i stekpannan, sedan in i ugnen i ca 40 min på 200*..Efter en stund fick filén sällskap i ugnen med lite pommes..På tallriken sedan,ruckolasallad,picklad rödlök och den kalla greksåsen..I glaset en röd italienare,,Zinfandel Old Wines , 2015 smakade riktigt bra både maten och vinet.11-5

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. marianne
    Nov 06, 2016 @ 11:35:21

    Ser gott ut som vanligt 🙂 jag har inte provat det vinet än, men dricker gärna zinfadel.
    Janne köpte Lindemans bin 45 nu, det är också gott.
    Kram

    Svara

  2. Ama de casa
    Nov 06, 2016 @ 09:49:13

    Som vanligt ser din mat otroligt smarrig ut 🙂

    Svara

  3. skåningen
    Nov 05, 2016 @ 22:09:25

    Det ser mycket gott ut!
    Kram!

    Svara

Kommentera

