Full snöyra..


Straxt före att Melodikrysset skulle starta så kikade jag ut och blev riktigt överraskad,, jäklar så det snöade därute..4 bilder zoomade från balkongen..Vintern kommer.page1

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. skåningen
    Nov 05, 2016 @ 22:08:29

    Oj då! Vilken tur att du satte på vinterdäcken
    Kram!

    Svara

  2. surridurr
    Nov 05, 2016 @ 20:34:40

    Vi hade snöfallonsdag och torsdag. Strålande solsken både igår och idag. Men snön kommer såklart tillbaks igen

    Svara

  3. Marianne
    Nov 05, 2016 @ 17:38:20

    Det är så lite som behövs för att hamna i minnesbanken, som nu med din rubrik, den flyttade mej 50 år tillbaka i tiden 🙂

    Ett glas rött kan vara medicin

    Ha en bra kväll,
    Kram

    Svara

  4. Marita
    Nov 05, 2016 @ 17:21:45

    Ingen snö här än, men fy fasen så kallt det blåser 😕👎
    Kram💕

    Svara

  5. Ama de casa
    Nov 05, 2016 @ 17:10:22

    Huvvaligen… Men du har ändå en väldigt fin utsikt från din balkong! Om man bortser från det där vita då…

    Ha en fin kväll!

    Svara

  6. Gilla
    Nov 05, 2016 @ 15:28:25

    Här regnar det nu. Men Bert tänker dra med mig ut, så jag ska ha motion. Han är noga med det. Men jag har inte fått tillbaka min kondition än. Han springer på och jag kommer efter. Nu sitter han på balkongen och röker på en cigarr och har gjort i ordning en Jansons frestelse på sitt egna sätt. Han gör som vanligt, men med skillnad att han använder Matjessill i stället för ansjovis. Det brukar smaka lika gott.

    Så skönt att jag inte skrev fel angående Eugen.

    Kram/Gilla

    Svara

  7. marianne
    Nov 05, 2016 @ 12:29:23

    Ojojoj…..Här regnar det idag…tre plusgrader.

    Finn och mina bröder hängde ihop i ungdomen, jag minns när han hälsade på i stugan på Öland, han satt och kladdade på ett papper, kommer inte ihåg vad det var mer på pappret än myran…om han skivit texten då eller om den fanns i tankarna vet jag inte. Senare kom LPn ”Visor från trotsåldern” ut, det var Finn, Staffan Atterhall och Bengt Sändh som jobbade ihop, jag har kvar skivan, men den är MYCKET välanvänd och repig…det är många bra texter och jag kunde de flesta utantill, men nu är det bara myrans text jag minns., jag har ingen vinylspelare inkopplad heller…
    Kram

    Svara

Kommentera

