Glöggtest..


Ja då har årets Blossaglögg hamnat under smakluppen,årets smak är ”Kråkbär”.Jag tänker då,hur ska jag då kunna bedömma smaken,,har ju inte en susning om hur kråkbär smakar.glogg-16Erika hade smakat kråkbär,men tror inte hon hittade smaken i glöggen..Först testade vi den kall,den smakade ungefär som glögg inget som framträdde,,nästa blev varm,då smakade den inte bra,där var vi eniga Erika och jag..När den svalnat till halvljummen smakade den faktiskt bäst,vi var eniga igen..glogg-15Vi var helt överens att den inte kunde konkurera med förra årets glögg,som då hade smak av Earl Grey Te.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marita
    Nov 20, 2016 @ 23:45:40

    Men hade jag skrivit åkerbär, jag ville bara kolla om ni var på hugget😉 och det var du…👍
    Kram o godnatt 💕

    Svara

  2. Marita
    Nov 20, 2016 @ 21:45:23

    Jag håller med Veiken, riktig gammaldags advents och julkänsla får jag bara med Blossas original glögg.👍😉
    Kram💕

    Svara

  3. Marianne
    Nov 20, 2016 @ 18:56:33

    Så synd att den inte föll er i smaken….jag tror inte jag heller har smakat kråkbär och jag kommer nog inte att smaka denna glögg heller

    Kram

    Svara

  4. Ama de casa
    Nov 20, 2016 @ 18:05:45

    Det står en flaska av fjolårets glögg i mitt skåp. Tur att det är den då, och inte årets 🙂

    Svara

  5. Gilla
    Nov 20, 2016 @ 17:17:18

    Vi har en flaska glögg stående i ett skåp. Den blev inte ens avsmakad för ett par tre ¨år sen.

    Kram/Gilla

    Svara

  6. Dan
    Nov 20, 2016 @ 16:42:15

    Inte behöver man ha ätit kråkbär för att avgöra om glöggen är bra? Tycker man om den så är den bra@😁 eller hur?!

    Svara

  7. Veiken
    Nov 20, 2016 @ 16:42:14

    Kommentar från en gammalmodig tant! Originalet är bäst! Den smakar glögg och inget annat! Kram

    Svara

Kommentera

