Fredagsmat..


Dagens middag startade tidigt i morse,två bitar lövbiff fick lämna frysen,och funderingen startade ,vad ska det bli av detta..Jag fundrade och fram på eftermiddagen hade jag bestämt..Började med att strimla lite röd och gul paprika soltorkade tomater och en bit purjo,,detta stekte jag i lite smör och olivolja..På lövbiffarna strödde jag salt och svartpeppar,sedan lade jag på lite riven västerbottenost och senap,vek över köttet ,blev som en börs,fräste på sen i het stekpanna.Skalade några potatisar som jag snittade, penslade med smör,in i ugnen 225* i 20 min (hasselback) penslade dom sedan med lite smör och strödde på lite ströbröd,sen in i ugnen igen,nu tillsammans med köttet i ytterligare 20 min.På tallriken sen fick köttet vila på grönfräset,,blev lite lite småtomater och cosmopolitansallad också..Som dryck idag blev det en röd italienare,,,eller snarare en italienska, för den var så rund o go.11-26

Tror rätten får heta Västerbottenbiff.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Nov 27, 2016 @ 09:41:34

    Bra namn där 🙂

    Svara

  2. Marianne
    Nov 26, 2016 @ 22:20:07

    Så i kväll fick du passade dryck i glaset….finns det att köpa i skutskär eller fick du ge dej ut på längre åktur?

    Jag fick upp mina julsaker i fönstren 🙂
    Cabaret var helt fantastisk, vilken prestation wow!!

    Kram

    Svara

  3. gunnardeckare
    Nov 26, 2016 @ 20:38:43

    Längesen vi gjorde Hasselback potatis. Det är ju så gott

    Svara

Kommentera

