Varför köpa från Kina.


Den frågan får jag ibland av min omgivning..Jag har kollat på en del olika varor,man måste kolla innan köp,för där saluförs en del skräp..Men det går även att handla exakt samma vara som finns att köpa här hemma..Jag ska här visa ett exempel,på en identisk vara..Det är ”Minneskort” som sitter i kameror,,fabrikatet är ”Transcend” storlek 16 Gb..Prisbilden ser ut som nedan.Det är 3 företag som alla lev,med postorder..minneskort

Som synes ganska stor skillnad,,Jag köpte 2 st kort från ShenZhen,vet ej om jag är vip-kund,men jag fick 15% rabatt,jag betalade  101,90:- för mina 2 minneskort.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ludwig Sörmlind
    Apr 07, 2017 @ 06:36:58

    Min fru handlar ofta och gärna via Kina och sparar otroliga summor varje år jämfört med priset i vanliga affärer.

    Jag har också börjat kika lite på alternativ via eBay och liknande när det gäller bläck, pennor, och annat och ibland blir man mörkrädd när man ser skillnaderna i pris. :O

    Svara

  2. Kameratrollet
    Dec 06, 2016 @ 00:05:56

    Man får väl tacka Copyswede för de svenska priserna. Det och momsen.

    Svara

  3. Marianne
    Dec 02, 2016 @ 16:29:01

    Ett kap!
    Det lönar sej att jämföra priser 🙂
    Jaha…du sparar lite till nyårsfirandet också….
    Ha en fin kväll,
    Kram

    Svara

  4. Nett
    Dec 02, 2016 @ 13:57:02

    Vilken skillnad på priset, måste ju vara värt en massa när man shoppar så, kanske med skulle ta och kolla in det där med kina, när man behöver ha något köpt. Kram

    Svara

Kommentera

