Var har jag landat??.


En ny tävling…VAR BEFINNER JAG MIG???.

Jag är i stad där sätet för en av världens äldsta lagstiftande församlingar finns?bild1

Staden blev första gången omnämnd i skrift året var 1075?bild2

Sent 1500 tal hade staden 101 invånare.bild3

I stadens omgivning finns många frigående får,fåren har förtur till vägarna,att köra på ett får kan ge höga böter.bild4

Den sökta staden ligger på Latitud 62 N

Yellowknife är huvudstaden i Northwest Territories i Kanada sedan 1967. Den grundades som guldgrävarstad under 1930-talet den ligger på samma Latitud som staden jag söker..Nog med information,,vilken Stad söker jag..

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marita
    Dec 09, 2016 @ 19:48:58

    Torshamn gissar jag på..
    Kram♥

    Svara

  2. Marianne
    Dec 09, 2016 @ 17:19:06

    Det blir fina julklappar till barnbarnen 🙂
    Ja de andra är ju så himla snabba så det kändes inte lönt att skriva svaret i går. Jag hoppas jag inte var fler sent ute idag….om jag nu gissade rätt förstås 😉
    Foten är utsläppt nu…tjohoo
    Ha en fin kväll
    Kram

    Svara

  3. Marianne
    Dec 09, 2016 @ 15:27:16

    Jag gissar på torshamn på Färöarna…
    Kram

    Svara

  4. torrebloggen
    Dec 09, 2016 @ 14:45:31

    Tror att du är i Torshamn på Färöarna.
    Kram!

    Svara

Kommentera

