Dagens käk..Jag gjorde det.


Idag blev det en rätt som jag delvis inte visste fanns,,läste om något som hette ”Pommes Anna”.Det såg spännande ut.Oki jag provar,,,skalade ett gäng potatisar,som jag skivade tunnt på min mandolin,lövtunna.Smorde en form med smält smör,lade sedan potisskivorna lite omlott så det täckte botten,penslade sedan med det smälta smöret saltade och pepprade lite lätt,upprepade detta sedan ett antal gånger,tillsatte lite timjan mellan två av varven,sedan in i ugnen i ca 50 min..Efter halva tiden satte jag in en liten form med ett Isterband..Avnjöt sedan rätten med rödbetor,Rackarns gott blev det,dryck blev en god öl,en Tjeck..12-29

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Dec 30, 2016 @ 21:21:20

    Kanske inte världens nyttigaste, men ska faktiskt pröva den rätten en helg. Tack för tipset. Kramis

    Svara

  2. Anna
    Dec 30, 2016 @ 20:01:47

    Isterband är en av de sakerna jag saknar mest med Sverige!

    Svara

  3. Marita
    Dec 30, 2016 @ 13:29:59

    Pommes Anna är jättegott, isterband är inte dumt det heller….**
    Kram♥

    Svara

  4. torrebloggen
    Dec 29, 2016 @ 23:37:01

    Det såg himla gott ut med pommes Anna! Måste testas.
    Vore rätt kul att få veta vem som har kommit etta flest gånger under året, samma med tvåan och trean i dina härliga tävlingar.
    Kram!

    Svara

  5. Marianne
    Dec 29, 2016 @ 21:40:39

    Ser smaskigt ut som vanligt…Janne gör pommes Anna ibland, det är gott 🙂

    Svara

Kommentera

