Tävling….


Jag avslutar detta året 2016 med en fiktiv resa någonstans i Europa.Uppgiften är att luska ut var jag startar resan och var jag avslutar denna..Jag har då färdats ungefär 33 mil..

Min resa startar i landets största stad,staden ligger ca 400 m över havsnivå.Kör på E-25 mot ny stad.bild-1

Denna stad grundades år 1191..En del av staden är noterad på Unescos världsarvslista.Kör vidare.Nu på E-27.bild-2

Nu mot mindre stad,i denna stad skedde en händelse 1971 som gav impuls till ett av världens mest berömda ”Gitarriff”.bild-3

Tar nu E-62 mot mitt slutmål..En stad som förknippas med en välkänd organisation.Staden var ursprungligen en Keltisk stad,men den kom drygt 100 år före vår tideräkning in under Romerskt styre.bild-4

Var startade min Resa och var slutade Den???

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gilla
    Dec 30, 2016 @ 23:35:36

    Klockan är mycket nu, så jag ids inte att försöka. Men det blir kanske en annan dag.

    Gott Nytt År Kram/Gilla

    Svara

  2. Veiken
    Dec 30, 2016 @ 21:43:04

    Du börjar i Zürich den tysktalande delen av Schweiz och avslutade i fransktalande Geneve! Jag har gått i skola några mil från Geneve – i Lausanne! Kram

    Svara

  3. Trackback: Tävling.. | Farfar Hebbe en yngling på 73 bast
  4. skåningen
    Dec 29, 2016 @ 23:02:11

    Jag tror att resan slutar i Ungern i Budapest.

    Svara

  5. Marianne
    Dec 29, 2016 @ 22:04:08

    Nu kommer en vild gissning från mej igen
    Start Basel – Bern – ? – Milano

    Kram

    Svara

  6. torrebloggen
    Dec 29, 2016 @ 20:08:49

    Start: Zürich och din resa slutade i Geneve!
    Kram!

    Svara

Kommentera

