Hemma igen..


Efter några dagars barnbarnsmys är jag nu hemma igen,,nästa gång kan bli redan på måndag,får besked i morgon..Vi fick mer vinter denna veckan,mer än någon kunnat drömma om..Onsdag morgon huvá så mycket snö som kommit under natten..Detta till barnens stora glädje,då blev det snölek och snögrottebygge,en grotta som blev en tunnel.snolek-loke-moa

Det var en hel del snö att sopa bort från bilen innan den blev körklar,,började yra lite precis när jag lämnade Sunnersta,och jag tror detta var det sämsta bilföret jag upplevt någonsin..Hörde på radion bara några minuter efter det att jag passerat Björklinge att där hade skett en olycka med upp till 30 bilar inblandade.Jag stannade till i Tierp för att handla lite.Hörde sedan på radion att det varit 2 till olyckor med flera bilar inblandade straxt söder om Tierp,en i vardera färdriktningen,Puh känns skönt att jag hunnit passera straxt innan..Sikten var nästan obefintlig stundtals,,väl hemma så slutade snöfallet och solen kikade fram,,detta hade väl kunnat skett några timmar tidigare.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Jan 05, 2017 @ 22:37:38

    skönt att du kom hem välbehållen.
    kramis

    Svara

  2. torrebloggen
    Jan 05, 2017 @ 20:48:03

    Så skönt att du klarade dig hem oskadd!
    Tänkte på dig när jag hörde på radion att de pratade om olyckorna på E4:an vid Vattholma, Månkarbo & Tierp. Härligt att du hann förbi!!!
    Maten såg riktigt god ut!
    Snart är det -15 grader här….
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  3. Marianne
    Jan 05, 2017 @ 18:00:33

    Ojojoj….hemskt väder att köra i, så skönt att du kom hem utan missöden och att du hunnit förbi Björklinge och Tierp innan det smällde där.
    Kram

    Svara

  4. gunnardeckare
    Jan 05, 2017 @ 16:54:27

    Skönt att du klarade dig hem oskadd. Det har varit riktigt svåra trafikproblem nu

    Svara

  5. Veiken
    Jan 05, 2017 @ 14:51:02

    Jösses, det är mycket vitt på bilderna. Vad kan det vara??? 😉 Kram

    Svara

Kommentera

