Kollade mina Gömmor..


Rubriken lite överdriven,,jag har en Kaffeburk (Oöppnad) med motiv från Söderhällgården en välkänd tomteverkstad här i Kommunen,som har tillverkat tomtar sedan slutet av 1940 talet.Många tomtar tror jag finns runt om i landet..tomtefam

Den burk jag har är helt intakt oöppnad,jag har lite svårt att tyda den datumstämpel i botten på burken,,där är en sifferkombination  9011 9221  kaffe5-horz-vert

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. torrebloggen
    Jan 12, 2017 @ 22:23:27

    Hittade en precis liknade burk på Tradera, så sök på
    SELECT KAFFE oöppnad vacuumförpackad burk Älvkarleö Julkaffe Tomtar
    den var också märkt med 9011 i botten.
    Kram!

    Svara

  2. skåningen
    Jan 12, 2017 @ 21:05:38

    Det finns många tomtar somliga har dom på loftet ;.) Kram!

    Svara

  3. Fjärde året i Hjo
    Jan 12, 2017 @ 17:04:55

    Många tomtar är det…
    Men nu är det dags att de samlar ihop sig i tomteverkstan och jobbar på till nästa jul.
    Ha det gött!

    Svara

  4. Marianne
    Jan 12, 2017 @ 17:00:27

    Vilken fin burk, hur länge har du haft den?
    Skulle siffrorna kunna vara Nov-90?
    Det känns för ungt men jag kan inte tyda det på annat sätt….
    Kram

    Svara

Kommentera

