Det blev ”Goäta” även idag.


Jag hade lite tunna lövbiffar i frysen,jag tog fram dom igår för tining i kylskåpet över natten..Kryddade på dom med salt,grillkrydda och svartpeppar…Därefter lade jag på soltorkade tomater och en ostskiva,P1040425.JPGrullade ihop och fräste på dom hastigt i het panna.När rullarna svalnat så dom gick att hålla i,så lade jag på bitar av purjolök och lindade sen bacon om rullarna 2 skivor/rulle. Sedan in i ugnen 225* i ca 20 min..Lade sedan folie över formen sen ytterligare 10 min i ugnen..På tallriken sedan lite sallad,små tomater,gul paprika,pommes och lite Beasås..Finns bara ett att säga…Jäklar så gott det blev..Gav mig en klapp på axeln framför spegelnp1040426

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Veiken
    Jan 16, 2017 @ 02:18:53

    Goäta även idag??? Va!? Du har ju goäta varje dag, mästerkock som du är! Kram

    Svara

  2. Gilla
    Jan 15, 2017 @ 23:25:33

    Idag fyllde ”Gubben” år, så jag har inte haft tid att kommentera mera.

    Kram/Gilla

    Svara

  3. skåningen
    Jan 15, 2017 @ 22:45:18

    Det ser gott ut ! Du får en klapp på axeln av mej med .Kram !

    Svara

  4. surridurr
    Jan 15, 2017 @ 18:23:32

    Det låter verkligen som helt rätt maträtt för dig. Kul då man lyckas. Idag har jag ätit en helt vegetarisk rätt.
    Kramis

    Svara

  5. gunnardeckare
    Jan 15, 2017 @ 18:19:13

    Bra att du lagar bra mat till dig!

    Svara

Kommentera

