Kollade i källarförrådet..


Jag gjorde en koll i mitt källarförråd nu på förmiddagen,jag har ju koll på en del men inte allt som finns där.En hel del kartonger med mestadels böcker och Lp skivor..Men lite överraskad blev jag allt när jag kikade ner i några av flyttlådorna..p1040492Dom har ju stått där sedan 2009..Vill väl inte påstå att jag har taskigt minne,men lite av ”Aha” upplevde jag dock..I en av lådorna låg ett träskrin som jag köpte 1981 i Bulgarien,”tror jag”.Lite känsla av ”Pandoras ask” fick jag,,skrinet fick följa med upp..När jag sedan öppnade för att kolla vad som fanns där det var små askar och tygpåsar,,när jag öppnade dom så slog minnet till ordentligt..Ett ord som poppade upp i huvudet var ”Klockoman”.Där låg ett gäng armbandsur,några mindes jag mycket väl,ett par fanns inte kvar i minnesbanken,,men kul var det,kanske jag sätter fart på någon av dom..klockor

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. ansepanse
    Jan 26, 2017 @ 19:18:04

    vad spännande att hitta sådant som man inte ens kommer ihåg att man har
    tittade lite och såg att du åt pizza igår, det gjorde J och jag också fast då gjorde jag pizzorna själv, på min hade jag sardiner, kronärtskockshjärtan, lök, champinjoner och tomat, J hade valt lite annat, gott var det
    Sv: jaså det är så pass nära Dorotea som du har din stuga, vi var däruppe för några år sedan så jag vet hur trakterna runt där ser ut, roligt
    här har det blivit en aning kyligare igen, det utlovade någon minusgrad inatt och kanske även en del av dagen imorgon
    nu får du ha en fin kväll
    kramar

    Svara

  2. skåningen
    Jan 26, 2017 @ 19:16:34

    Du kan få problem om de inte är samsynkade!
    Kram!

    Svara

  3. Ama de casa
    Jan 26, 2017 @ 17:47:03

    Kul att hitta såna överraskningar 🙂 Här blir det inga såna, vi fick med oss väldigt begränsat med grejer när vi flyttade hit 2006 – allt skulle ju rymmas i bilen.

    Svara

  4. gunnardeckare
    Jan 26, 2017 @ 17:13:03

    Häftigt! Hoppas du får snurr på dom

    Svara

  5. Marianne
    Jan 26, 2017 @ 17:10:52

    Vad roligt 🙂 Jag har också varit klockoman men rensade och slängde de flesta ganska nyligen…
    när de första bokklubbarna poppade upp som svampar ur jorden fick man ofta en klocka som välkomstpresent (!) jag känner igen minst en, kanske två i din samling, den längst ut till höger samt ev den röd-gröna….
    Kul!!!
    Ha en fin kväll,
    Marianne

    Svara

  6. Ruth i Virginia
    Jan 26, 2017 @ 16:07:09

    När jag var ung, var det vanligt att man gav armbandsur
    till konfirmanderna. Och så var det ju gulduret som gavs
    när folk gick i pension. Det var på den tiden folk jobbade på
    samma ställe hela yrkeslivet.

    Svara

  7. Veiken
    Jan 26, 2017 @ 13:31:45

    Ibland behöver minnet hjälp på traven…. Kul att hitta ”nya” saker! Kram

    Svara

  8. skåningen
    Jan 26, 2017 @ 13:15:17

    Ja du vännen .. så är det minnet kan slå en 🙂 Kram!

    Svara

Kommentera

