Tog en liten biltur idag.


Jag har en svåger ”Hasse” som jag besöker några gånger varje år,sist jag var dit möttes vi i grindhålet kan man säga,han var då på väg in till stan för att hämta hustrun..När jag satte mig i bilen och körde iväg,så hade jag inte något direkt mål..Men hamnade dock i Lövåsen,knackade på och kom in i fullt hus..Det var kalas på gång,Hasse hade fyllt 74 år,yngsta dottern hade fyllt 50 år..Så man kan säga att min timing var perfekt..Kaffe och smörgåstårta satt som en smäck…Och det roligaste av allt,det var att jag hade funnit ett gammalt kort i mitt källarförråd,en bild tagen runt sekelskiftet.På bilden en reslig vacker man militärklädd,,Hasses morfar,en bild som han aldrig hade sett.Kul att ge bilden som en present till honom…Vad som gjorde att jag styrde dit,ingen aning,men lyckat blev det.lovasen

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. gunnardeckare
    Jan 29, 2017 @ 16:19:50

    Det var bra timat!

    Svara

  2. Ama de casa
    Jan 29, 2017 @ 09:26:00

    Vilken tajming och vilken superbra present! 🙂

    Svara

  3. marianne
    Jan 29, 2017 @ 09:10:33

    Det kan man verkligen kalla tajming! Vad roligt med fotot 🙂
    Ha en fin dag,
    kram

    Svara

  4. Veiken
    Jan 29, 2017 @ 03:30:31

    Himla kul. Både tajmingen och presenten! Vilken grej! Kram

    Svara

  5. surridurr
    Jan 29, 2017 @ 01:02:26

    Meeen vilken härlig, spontan släktträff
    Kramis

    Svara

  6. Marita
    Jan 28, 2017 @ 23:57:28

    Det blev ju toppenbra, vad roligt att träffas så där…
    Kram 💕

    Svara

  7. skåningen
    Jan 28, 2017 @ 22:18:00

    WOW Det var ju släktträff!
    Kram!

    Svara

  8. skåningen
    Jan 28, 2017 @ 21:55:37

    Då var det nästan släktträff!
    Kram!

    Svara

  9. skåningen
    Jan 28, 2017 @ 18:28:51

    Härligt när det blir så bra!
    Kram!

    Svara

Kommentera

