Det var ingen dum idé..


Det blev 35 min i ugnen för min Isterband/Makaronilåda,,doftade riktigt gott när jag öppnade ugnsluckan.Lät formen stå kvar en stund med öppen lucka,för att sätta sig..Tror att det blir 4 lådor som får vänta i frysen till jag blir sugen igen..Lär inte dröja länge,det smakade riktigt bra..2-3

Och inte nog med detta,,
footstepsdet gick faktiskt riktigt bra att skölja ner med en Califonare..       Fruktig, ungdomlig smak med rostad fatkaraktär, inslag av svarta vinbär, björnbär, lakrits, smörkola och vanilj. Serveras vid 16-18°C till rätter av lamm- eller nötkött.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marita
    Feb 04, 2017 @ 12:15:47

    Bra tips på vinet där, och även att göra makaronilådan med isterband. Toppen att laga mat så det räcker att frysa in också och kunna ta fram vid senare tillfälle.
    Idag är det gråväder som vanligt och nederbörd väntas, i vilken form återstår att se….
    Kramar♥♥

    Svara

  2. marianne
    Feb 04, 2017 @ 11:24:26

    Jag sa ju det…att det skulle bli gott,
    det vinet stor jag och tittade på i går, har de bytt utseende? J sa att vi druckit det, men den kartongen skulle jag kommit ihåg.Vi köpte en flaska vardera av Masi och Lindemans bin 45
    kram

    Svara

  3. skåningen
    Feb 03, 2017 @ 22:29:50

    Spara inte det tills jag kommer 🙂
    Nattikram!

    Svara

  4. surridurr
    Feb 03, 2017 @ 19:34:44

    Så klokt att laga mat och stoppa in i frysen

    Svara

Kommentera

