Lite sen mat idag..


Det blev aningen senare med maten idag,,men det blev kanongott.Jag hade ett par tunna skivor fläskkött som jag kryddade på med salt och svartpeppar,därefter lade jag på ett par skivor italiensk salami och en baconskiva,rullade ihop och band ett snöre runt för att hålla ihop rullarna,,fräste på i stekpanna,sedan in i ugnen 225* i ca 30 min,lite pommes blev det också,några små bitar palsternacka gick med pommesen..Tillbehör på tallriken isbergs och tomat samt lite av stekskyn.Rackarns så gott det blev..2-6

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Feb 07, 2017 @ 08:43:11

    ♫ ♫♪♪ För den som äter pasternackor den går inte av för hackor ♫ ♫♪♪

    Och det gör ju varken du eller din mat 🙂

    Ha en härlig dag!

    Svara

  2. Marita
    Feb 06, 2017 @ 23:30:17

    Så gott det ser ut och det är toppen med dina mat tips..
    Natti,natti och sov gott💕✨

    Svara

  3. Gilla
    Feb 06, 2017 @ 23:04:13

    Klockan visar nästn läggdags och jag har ätit vad jag behöver för i dag Man jag blev hungrig, när jag såg din matbild. Det såg jättegott ut.

    Kram/Gilla

    Svara

  4. skåningen
    Feb 06, 2017 @ 22:26:34

    Det ser gott ut!
    Kram!

    Svara

  5. Marianne
    Feb 06, 2017 @ 22:23:05

    Bacon och salami….bra krydda!
    Då fick Petra jobba för lönen idag och du blev fin i kalufsen….
    Kram

    Svara

  6. surridurr
    Feb 06, 2017 @ 20:00:59

    Du är så duktig med din matlagning. Själv har jag under fredag till måndag ätit 0 antal luncher och middag 1 gång. Lite bättre än det brukar, ändå. Ikväll har jag lagat i ordning två hela, färska och svenska kycklingar. Det doftar superduper. Hoppas baren kan hämta i morgon och äta köttet. Vet dessutom det är nyttig mat.
    Kramis

    Svara

Kommentera

