Blev en tur till Tierp på Fm.


Efter morgonfikat körde jag ner till Tierp,för att besöka Polisen,orsaken var att mitt pass måste förnyas..passDetta går numera väldigt snabbt och smidigt,man fotas,fingeravtryck tas,man signerar allt detta sker digitalt.Därefter så betalar man 350:- och får besked att det nya passet kan du hämta på tisdag nästa vecka.Snabba ryck..En liten fundring,förr när man var ung förändrades man rätt mycket från år till år,då gällde passet i 10 år..Nu är man i ett stadium i livet som kallas mogen ålder,och förändras i mycket långsammare takt..Då gäller passet bara i 5 år..Borde väl ha varit tvärt om..

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. skåningen
    Feb 08, 2017 @ 22:37:40

    Jag tycker precis som du.
    Kram!

    Svara

  2. Marianne
    Feb 08, 2017 @ 20:11:57

    Ok, mitt pass räcker till i höst men ska nog passa på att byta ut det redan nu om det går…
    Kram

    Svara

  3. TantGlad
    Feb 08, 2017 @ 20:07:52

    Där hade du en poäng….tycker åxo det borde vara tvärtom haha.
    -12 hos mig nu på kvällskvisten. Blir nog kallt i natt..hua..

    Kram.

    Svara

  4. Marianne
    Feb 08, 2017 @ 16:49:55

    Har de ändrat giltighetstiden för alla eller är det efter en viss ålder? Vi kom ju inte iväg för att förnya passen förra veckan, men hoppas det blir på fredag.
    Kram

    Svara

  5. Ama de casa
    Feb 08, 2017 @ 14:35:37

    Fem år är på tok för kort tid. Helt galet tycker jag. I och för sig så var det fem år upp till en viss ålder förut, och det kan jag ha förståelse för.

    Men nu är du snart resklar igen då – härligt! 🙂

    Svara

Kommentera

