Förkyld men Hungrig..


Även en förkyld ”Gube” kan bli hungrig..Jag var in till stan på Fm och handlade lite,det blev morötter,rotcelleri,sötpotatis,palsternacka och en trepack småtomater..Jag skar ner rotsakerna i mindre stavar..Körde detta i ugnen med olivolja,timjan och havsalt..ca 30 min.Fixade tallriken medan köttet gick klart i ugnen..2-9

Hade tagit fram tidigare ett par tunna fläsksnitslar och bacon..Tänkte att det får bli en favo i repris..Kryddade på köttet med salt,svartpeppar och grillkrydda.Lade på en skiva bacon och lite cheddarost samt några salamiskivor,rullade ihop och band om det med snöre..Fräste på rullarna i stekpannan runt om,sedan in i ugnen ca 35 min i 200* sista 15 min då hade ytan perfekt färg då lade jag en folie över..Isberg och småtomaterna blev tillbehör..Det blev ett glas rött också..En riktig fest blev det..2-9

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. marianne
    Feb 10, 2017 @ 09:57:45

    Rotfrukter i ugnen är sååå gott, vi använder rätt ofta sötpotatis, den är god att göra gratäng på också. Din tallrik ser god ut…eller det som ligger på den menar jag ju 😉
    Hoppas Whiskyn gjorde vad den skulle och att du mår lite bättre idag,
    kram

    Svara

  2. Veiken
    Feb 10, 2017 @ 02:22:30

    Vilken god mat! Stackars dig som har åkt på en manlig förkylning! Hoppas att den snart försvinner! Kram

    Svara

  3. Marita
    Feb 09, 2017 @ 23:42:42

    Men har du drabbats av den manliga förkylningen, då är det bäst att du sköter om dig ordentligt🤒
    God mat piggar alltid upp
    Kram o krya på dig..💕

    Svara

  4. ansepanse
    Feb 09, 2017 @ 18:55:24

    aj då, är du förkyld, krya på dig
    det är gott med rotsaker, det tycker jag också, har aldrig testat sötpotatis dock
    hur smakar sötpotatis?
    Sv: jag gör också pizza så som du sa, jag använder fullkornstortilla till pizzabotten, sedan är det ju bara och ta och sätta på sådant som man tycker om
    här har det varit kallt i några dagar och idag har det snöat lite lätt mest hela dagen
    massor av krya-på-dig-kramar

    Svara

Kommentera

