Blev mat idag å..


Idag hade jag faktiskt planerat i god tid vad jag skulle äta till söndagsmiddag.Jag hade två tunna fina lövbiffar,kan även kallas minielefantöra..Jag kryddade på dom och gav dom 1 minut per sida i stekpannan,,jag rörde ihop den kalla såsen som jag nämnt många gånger tidigare..En liten rödlök skar jag några snitt i,kryddade löken med aningen salt och peppar,sen fick den dansa runt i en skål med olivolja och soya..Körde in lite pommes och löken i ugnen i ca 20 min.På tallriken blev det även lite isbergs och mixade minitomater..Lovar,vilken pangrätt det blev..2-12

apassvinEftersom det blev en så pass bra anrättning fick den sällskap av en Italienare,en för mig välkänd en..Castelforte.Parziale Appassimento .

Utanför fönstret hade solen nyss gått till vila,,men färgade ändock himlen som om den vore av guld.

Ur högtalaren strömmade en skön fin låt som handlar om att behandla våra barn bra.Teach Your Children Well,,med Alison Krauss,Suzu Bogguss och Kathy Mattea. p1040742

11 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Feb 13, 2017 @ 09:24:39

    Så gott det såg ut att vara det där! En minutbiff, kanske? 🙂

    Solnedgången var verkligen helt fantastisk också 🙂

    Svara

  2. Marianne
    Feb 13, 2017 @ 06:50:58

    God mat som vanligt, det vinet köper vi också ibland 🙂
    Ha en fin dag,
    Kram

    Svara

  3. TantGlad
    Feb 13, 2017 @ 04:30:54

    Härligt med mattips . Låter jättegott och elefantöra säger man hahA.

    Ha en kanonbra dag och kram.

    Svara

  4. Ruth i Virginia
    Feb 12, 2017 @ 22:27:31

    Min dotters senior-high school class (1972) hade den sången
    som sin klass-sång. Borde kanske sjungas i dagens läge.
    UNDERBAR solnedgång !!! Kram!

    Svara

    • farfar hebbe
      Feb 12, 2017 @ 22:57:43

      Jag gillar den låten,och tjejerna som sjunger är väldigt duktiga..Alison Krauss, född 23 juli 1971 i Decatur i Illinois,
      bluegrassångerska och violinist. Hon har tilldelats fler Grammy-priser än någon annan kvinnlig artist i historien.

      Svara

  5. surridurr
    Feb 12, 2017 @ 20:06:56

    Kul att du alltid tycks ha ideér om matlagning. Inget sk hjärnsläpp där inte. Kramis

    Svara

  6. gunnardeckare
    Feb 12, 2017 @ 19:39:45

    Den musiken och ett gott vin till så kan det inte bli fel.

    Svara

  7. skåningen
    Feb 12, 2017 @ 19:01:45

    Ja ja ja :Dom som var uppe och gick hade svårt att hålla balansen!
    Kram!

    Svara

  8. skåningen
    Feb 12, 2017 @ 18:15:08

    Jag gillade både maten och musiken…
    Det gungade mer hem än när jag åkte dit!
    Kram!

    Svara

  9. Marita
    Feb 12, 2017 @ 18:09:06

    En god maträtt, och ett gott vin till, kan inte bli bättre. Så skriver du lite poetiskt också..👌 En fin söndag har det varit, tacksamt med solen.
    Kram och ha det gott💕

    Svara

  10. Gilla
    Feb 12, 2017 @ 18:02:23

    Det var trevlig musik, soom plötsligt strömmade ur min högtalare.
    Maten såg god ut, men jag var
    inte hungrig., för Bert hade ordnat till med kokt torsk med blandade grönsaker och potatis. Och god senapssås till.

    Kram/Gilla

    Svara

Kommentera

