Blev soppa till Lunch.


Jag är ju egentligen ingen soppgubbe,,men jag hade i skåpet en halvfabrikatsoppa.Knorr´s svampsoppa…Tänkte att jag provar,6 dl vatten,rör ner påsens innehåll,småkoka i 5 min,,tillsätt 1,5 dl mjölk,låt koka upp igen…Doftade ganska gott,,uppgraderade soppan med lite soyastekta champinjoner,smakade riktigt bra med knäckemacka med ost till.2.14.jpg

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marita
    Feb 15, 2017 @ 16:59:12

    Soppa är gott,speciellt den kyliga årstiden. Jag ska faktiskt göra en soppa nu. Det blir potatisgulasch soppa med chorizo, gott och värmande.
    Kramar♥

    Svara

  2. Gilla
    Feb 14, 2017 @ 23:18:19

    Vi äter såna soppor ett par i gånger i veckean. Om det inte blir så att Bert lagar till riktigt hemlagade soppor.Det känns nyttigt.
    Kram/Gilla

    Svara

  3. Ama de casa
    Feb 14, 2017 @ 18:02:52

    Jag gillar att äta soppa när det är kulet ute. Och det är en av två sätt att få i sig morötter – morotssoppa är gott! (Det andra sättet är att äta morotskaka 😀 )

    Svara

  4. Marianne
    Feb 14, 2017 @ 16:17:41

    Det är helt ok med halv eller hel fabrikat ibland, det går ju att sätta sin egen tutch på allt. Jag har nyss upptäckt Keldas tomatsoppa, blev bjuden på den en gång och tänkte att den är perfekt lunch med lite fetaost i….testa om du inte gjort det…
    Kram

    Svara

Kommentera

