Med lite pyssel,blev det mat..


Kollade i skåpet vad som fanns,2 bitar fläsksnitzel,4 skivor salami,en bit fetaost,en liten skål med den kalla goda såsen,lite champinjoner…Jaha vad kan det bli av detta..Oki jag gör rullar,,fram med ett paket bacon också..Bankade ut fläsket en aning,salt o svartpeppar 2 skivor salami på varje bit,fetaost och svampen på sen..Lite timjan,sen rullade jag ihop allt och lindade bacon omkring..Brynte på runt om,sen in i ugnen 225* i 15 min.Efter dessa 15 min så täckte jag köttet med folie,satte in lite pommes,satte timern på 20 min.Förberedde tallriken med lite isbergs,spetspaprika och lite olika små tomater,sen slappnade jag av vid datorn…Pling sa klockan,,lade upp på tallriken och klickade på min supergoda kalla sås..Och kan du tänka,,det fanns ett glas kvar av den goda röda, Italienaren,, Castelforte.Parziale Appassimento…Sitter fortfarande och slickar mig om munnen fast det snart är en timme sen jag åt…2-16

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marita
    Feb 16, 2017 @ 23:43:06

    Mums så gott, och så en skvätt vin till, jag förstår om du slickade dig om munnen ..
    Kramar😊

    Svara

  2. skåningen
    Feb 16, 2017 @ 22:24:18

    Hade gärna kommit och ätit ,men jag ska passa Balder så jag har 2 hundar att ta hand om 🙂
    Kram!

    Svara

  3. skåningen
    Feb 16, 2017 @ 22:15:08

    Förstår att du slickade dig om munnen.
    Kram!

    Svara

  4. Gilla
    Feb 16, 2017 @ 22:02:46

    Jag har nyss ätit ett par goda knäckemackor med vitmögel ost på. Så jag är inte hungrig så här dags. Men ditt förslag till mat lät inte dumt alls.

    Kram/Gilla

    Svara

  5. Marianne
    Feb 16, 2017 @ 19:45:28

    Vilken lyxmiddag såhär mitt i veckan 😉
    Ha en fin kväll
    Kram

    Svara

Kommentera

