Fredagmys,med mat.


Idag blev det favorit i repris..Denna rätt är nog den godaste jag totat ihop på mycket länge. Kanske att ”Birgittas Spätta” är ett strå vassare,men det är hårfint…Vad blev det då,,jo den falska fläskfilén.Denna gång med pommes lite grönt och paradisäppelgele.I glaset nu liksom förra gången,en jättegod portugis ”Cigarra” gjord på chiraz  och touriga nacional.Även detta röda vin är värt att provas.2-24

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gilla
    Feb 24, 2017 @ 23:15:27

    Vi såg på spåret också.
    Din mat såg god ut son vanligt. ´Vi åt på vår pub till lunchen och det var just sån fläskfilé med pommes och det skulle vara beasås till. Men jag tål pepparsås bättre så det blev sån för mig. Nu när vi snackar mat blir jag hungrig igen så jag får ta mig en macka innan jag slutar för idag.

    Kram/Gilla

    Svara

  2. torrebloggen
    Feb 24, 2017 @ 18:53:01

    Såg gott ut!
    Snart blir det ”På spåret” på TV.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

Kommentera

