Blev mat idag å..


Jag gjorde det väldigt enkelt för mig idag,,pölsa har jag inte ätit på många år..Hade blivit rekomenderad att köpa Delsbo´shark´s pölsa..Oki jag provar,bara att värma,samt koka lite potatis..Nemas Problemas..Rödbeta blev tillbehör…Innehållsdeklaration nedan.

Ingredienser: Vatten, Nöthjärta, Griskött, Fettfläsk, Nötlever, Korngryn, Koksalt, Lök, Kryddor, Druvsocker.  Antioxidationsmedel; Askorbinsyra ..Kötthalt 31% Fetthalt 14%Näringsvärde per 100g…Energi: 633KJ ( 151Kcal )..Fett: 13g ( Varav mättat fett 5g )
Kolhydrat: 2,4g ( varav 0g sockerart )..Protein: 7,4g..Salt: 1,9g

                                      Vi jobbar endast med svenska köttråvaror!flagga2-28

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gilla
    Mar 03, 2017 @ 23:54:03

    Här är en till som inte ätit pölsa på evigheter. Jag kommer inte ens ihåg hur det smakade.

    Kram/Gilla

    Svara

  2. Ruth i Virginia
    Feb 28, 2017 @ 23:21:21

    Fy fasen vilka ingredienser; och vilken färg det blev på smeten!
    Påminner lite om ….. nä, dä kan ja int ens skriva.

    Svara

  3. ansepanse
    Feb 28, 2017 @ 18:57:30

    som barn älskade jag pölsa 🙂
    jag måste bara skriva och berätta att jag också har testa sötpotatis nu, det var gott, det var ungefär som att äta efterrätt som mat 🙂 om du förstår vad jag menar
    kramar

    Svara

  4. Ama de casa
    Feb 28, 2017 @ 18:35:28

    Pölsa har jag inte ätit på år och dar! Men Anders mamma gjorde världens godaste pölsa 🙂

    Svara

Kommentera

